Cookies Policy

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

If you want to configure cookies, press the button Customize Cookies. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz.

Cookies customization

The website of the University of Cádiz uses its own and third-party cookies to carry out analysis of use and measurement of traffic, as well as to allow the correct functioning in social networks, and in this way to improve your browsing experience.

For more information about cookies you can consult the Cookies policy from the website of the University of Cádiz. You can also access the cookie settings at any time from the corresponding link in the footer.

You can configure the website cookies according to their purpose:

  • Statistical analysis

    Third-party cookies (Google Analytics) are used on this site that allow the number of users to be quantified anonymously (personal data will never be obtained to identify the user) and thus be able to analyze the use made by users of our service, in order to improve the browsing experience and offer our content optimally.

  • Social networks

    Third-party cookies are used on this website that allow the proper functioning of some social networks (mainly YouTube and Twitter) without using any personal data of the user.

UniversidaddeCádiz
HUM485 Enseñanza de Lenguas Extranjeras: Materiales para Un Nuevo Diseño Curricular


Información ORCID de DAVILA ROMERO, RAUL


Biografía


Licenciado en Filología Hispánica (1999). Doctorado (2012): La interculturalidad en la enseñanza del alemán como lengua extranjera. Profesor en el Área de Español de la Universität des Saarlandes (2000-2002). Profesor en el Área de Alemán de la Universidad de Cádiz (2003-actualidad).


Empleo


Profesor Colaborador (Filología Francesa e Inglesa)

Universidad de Cádiz: Cádiz, Andalucia, España



Obras


Diferencias individuales que afectan la interacción en el aula de alemán como lengua extranjera

2024 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.31637/epsir-2024-899

Mostrar Detalles




El contexto y las creencias de los aprendientes de alemán como lengua extranjera

2024 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.31637/epsir-2024-662

Mostrar Detalles




Competencia intercultural y conciencia cultural en el aula de lenguas extranjeras

2022 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.37467/revhuman.v11.4078

EID: 2-s2.0-85144149928

Mostrar Detalles




The effect of input modality on German as a FL learners’ provision of recasts in oral peer interactions

2022 | JOURNAL_ARTICLE

DOI: 10.17509/ijal.v12i2.37238

EID: 2-s2.0-85145849379

Mostrar Detalles




El papel de la interacción entre pares en el aula de segunda lengua y lengua extranjera

2022 | BOOK_CHAPTER

Parte de ISBN: 978-84-1122-869-5

Mostrar Detalles




Interculturalidad “en casa”: La competencia intercultural en el contexto de lengua extranjera

2022 | BOOK_CHAPTER

Parte de ISBN: 978-84-1122-867-1

Mostrar Detalles




La adquisición de segundas lenguas y lenguas extranjeras en un contexto de enseñanza: teoría e investigación

2021 | BOOK_CHAPTER

Parte de ISBN: 978-84-1122-006-4

Mostrar Detalles




El feedback correctivo en interacciones orales entre aprendientes como ejemplo de la evolución del papel del profesorado en las aulas de lenguas extranjeras y segundas lenguas

2021 | BOOK_CHAPTER

Parte de ISBN: 978-84-1122-006-4

Mostrar Detalles




Las actividades de interaccion oral entre aprendientes en el aula de lengua extranjeradel aula a la investigación y de vuelta al aula

2020 | BOOK_CHAPTER

Parte de ISBN: 978-84-1377-217-2

Mostrar Detalles




La oralidad

2006 | BOOK_CHAPTER

Parte de ISBN: 978-84-9828-097-5

Mostrar Detalles